Com ja han acabat les exposicions dels diferents programes que podem utilitzar per millorar i enriquir la nostra tasca esducativa, us faré un petit resum d'aquestes intervencions perquè més o menys recordeu el més important.
PISSARRA DIGITAL
La pissarra digital interactiva ens permet fer propostes didàctiques, aquests són vistes per els alumnes com una eina motivadora i d’interés, aquest fet provocarà en el nen les ganes d’aprendre.
El programa utilitzat per els companyes de l’exposició ha estat el Smart Notebook.
L’avantatge que té utilitzar una pissarra digital i no una pissarra normal és que la pissarra digital motiva al nen, ja que és més dinàmic i estèticament més ric. Desavantatges: l’elevat cost no permet a moltes escoles tenir una pissarra digitat. A més l’aula ha de ser gran lluminosa... Si posem la pissarra digital a l’aula cal que el retroprojector estigui al darrera de la pissarra o justament amunt de la pissarra ja que si no és així pot donar ombra.
http://dewey.uab.es/PMARQUES/pizarra.htm
EDU 365:
Portal educatiu del departament d’ensenyament, aquest portal és molt ampli hi podem trobar diferent informació i activitats. Hi han tres seccions que podem trobar: l’educampus, el correu web i el xat.
És un portal educatiu del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, dissenyat específicament per l’alumnat i les seves famílies, que es basa en infraestructures i serveis de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC).
http://www.edu365.cat/
JCLIC:
Programa per crear diferents tipus d’activitats. Aquestes activitats poden ser d’associacions simples o complexes. Les activitats creades per els mestres són unes activitats que tenen que motivar al nen perquè el nen jugui i alhora aprengui, aquest és el principal objectiu del prograa jclic. Crear unes activitats educatives baades en les arees i que els nens assoleixin els aprenentatges gràcies a les activitats.
http://clic.xtec.net/
XTEC:
Telemàtica educativa de Catalunya. És una pàgina on podem trobat molta informació. L’objectiu principal és que com a mestres ens pot aportar diferent informació del món educatiu. La part més important de la pàgina és l’escola oberta.
http://www.xtec.cat/
CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST
Les caceres del tresor són propostes didàctiques, consisteix en buscar informació sobre un tema seguint unes preguntes que le professor porposa, les respstes s'han de buscar en unes pàgines concretes. L'estructura és: és presenta el tema, ens donen les preguntes a contestar, les pàgines on podem trobar la informació i pautes per si ho fem corrextament.
Les Webquest és també una proposta didàctica, tens que desenvolupar un tema però no se'ns presenten les preguntes.
Els avantatges són molts; motivació dels nens a buscar la informació, dinamisme, buscant l'informació consigueixes que el nens es fixi i presti atenció per tant en aquell moment el nen assoleix conceptes... L'únic inconvenient és que no està destinat a nens d'educació infantil.
PROGRAMA CMAP TOOLS I MINDMANAGER:
El programa CMAP TOOLS és un programa que ens serveix per crear mapes conceptuals. Els estudiants el poden utilitzar per estudiar o per fer exposicions. Amb el mapa conceptual es trien els aspectes més importants i són aquests els que hauran d’estar en el mapa. En el mapa es pot incloure quadres de text, vídeos, imatges…
http://www.eduteka.org/Cmap1.php El programa MINDMANAGER és utilitzat per els empreses .
La diferencia entre els dos programes es que el MindManager no té connectors.
PROJECTE TELEMÀTIC:
Els projectes telemàtics son projectes que duen a terme diferents escoles, aquest fet permet la col•laboració entre les diferents escoles, cooperació, intercanvi de idees…
Aquest projecte estan relacionats amb una temàtica la qual ens permet treballar totes les àrees curriculars.
El funcionament per apuntar-se (www.seccat.com/xarsec) en un projecte és el següents: els mestres de l’escola s’han de posar en contacte amb el coordinador del projecte. Si una escola s’ha apunta a un projecte en concret haurà de saber que hi ha més escoles que també estan apuntades, per tant haurà una comunicació entre elles. El mestre i els alumnes han d’estar compromesos a realitzar el projecte correctament i amb coherència.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario